cinema paradiso

Zatęskniłam za dawno nie odwiedzanym blogiem…Siedzę sobie sama w domku, tęsknie za moim przytulakiem…powroty i rozłąki mają sens tylko wtedy, kiedy ktoś na Ciebie czeka…dopiero przyzwyczajam się do tego, że nie ma Cię w domu, jesteś w pracy. Nie jest to łatwe, już tak przywykłam do naszych wspólnych wieczorów, że każdy taki dzień jak dziś z dala od Ciebie jest pełen wzruszeń. Twoje imieniny, niezwykły dzień, spędzamy go osobno, ale jednak razem…

Tak to właśnie w chwilach tęsknoty naszła mnie ochota na pisanie. Podzielenie się moimi odczuciami…

Wczoraj oglądałam jeden z piękniejszych filmów, jakie w życiu widziałam. Wciąż jestem nim oczarowana…pewnie każdy się już domyśla z tytułu, że chodzi o cinema paradiso. Przed oczami mam twarz Toto, jego cudowny uśmiech, piękne oczy oraz jego niezwykłego przyjaciela Alfredo. Pasja może połączyć dwoje ludzi na całe życie w jedność, ktrej nie sposób rozerwać, nawet gdy jest się daleko. Tęsknota do młodości, do miłości tej jedynej prawdziwej, szczerej…w tle stare piękne kino, widzowie przeżywający każdą scenę, oczarowani magią kina – taki właśnie jest cinema paradiso. Dziś kino jest już inne, ale wciąż potrafi wzbudzać zachwyt, dreszczyk emocji. Często ukrywamy w kinie łzy, zastanawiam się po co? Każdy twórca marzy o chwili, żeby zobaczyć na twarzy widzów wzruszenie…łezkę, strach, złość – emocje, które dzisiaj tak często ukrywamy. Chowamy piękno, które kryjemy w sobie – emapatia, to nas wyróżnia. Sprawia, że stajemy się lepsi, piękniejsi, czasem nostalgiczni.

Hmm…no i muzyka, którą tak kocham…Warto posłuchać Ennio Morricone i jego Cinema Pradiso, wzruszyć sie na chwilkę, przypomnieć sobie sceny z filmu…

Jeśli ktoś nie oglądał cinema paradiso, nie ma na co czekać. To kino to prawdziwa magia, czar…

~ - autor: bossanova w dniu Listopad 11, 2008.

Skomentuj

 
